Ono što nas čini uspješnim

Mislim da ono što čini učitelja/icu uspiješnim, i posebnim nije znanje i dobro obrazovanje (to su bitne stvari, ali samo znanje i fakultet ne čini učitelja uspješnim).  Ono što ga/ju čini uspiješnim je njegovu/njezinu sposobnost  prinjeti znanje i iskustvo djeci i izmotivirati ih tako da djeca te informacije zapamte i zadrže.  Mislim da to možemo učiniti tako da učinimo učenje zabavnim i zanimljivim.   Danas ću djeliti s vama neke ideje koje sam dobila i uvela u prasku.
Imam jednu prijateljicu (možda čita ovo danas J) koja je također  „mama-učiteljica“.  Ona mi je spominjala da oni imaju „Suprise Friday“.  Svaki petak ona svoju djecu priprema iznenadenje.  To može biti da na knjigama nađu čoksu ili neku žvidaljku ili ona stavlja na stol (oni imaju školu za stolom u blagavaoni) posebni solnjak ili posipa stol bonbonima.  Meni se ta ideja toliko svidjela ali mi nemamo školu petkom osim tjelesni, Biblija i glazbeni pa sam ja odlučila imati „Posebni ponedjeljak“. J  Teško je inače motivirati djecu ponedjekom jer je prvi dan natrag u školu poslije vikenda pa na ovaj način činim prvi dan natrag u školu posebnim i zabavnim.  Tko zna, možda zbilja zavole ponedjeljak!
Ta je ista prijateljica rekla meni da ako se njezina djeca igraju umjesto da rade ono što bi trebali onda izgube pravo na komputer taj dan.  Ta ideja mi se isto svidjela i uvela sam u našu školu jedan sistem minusa. Svako ima ipred svog radnog stola malu plutenu ploču.  Svaki dan stavim na ploču mali papirić. Ako pričaju ili glupiraju se pod satom (ili ako idem dolje raditi nešto i vratim se gore i nisu radili već počeli se igrati) onda dobiju minus na svoj papir. 

Ako dobiju 3 minusa, izgube pravo na video igrice taj dan.  Ako dobiju još 3 minusa, izgube pravo na crtiće i filmove ako dobiju još 3 minusa, izgube pravo na igranje vani (ili da prijatelji dođu do nas igrati se).  Prvih par dana izgubili su dosta toga ali nakon 2, 3 dana smirili su se i dobro nam djeluje taj sistem! J


Još jedna stvar što sam uvela su igre kad god moguće.  Umjesto da samo provjerim znanje s pitanjima, igramo igru, npr. dijete sjedne na stolicu. Ako je odgovor DA ono ustane ako NE ostaje sjediti.  Ako su oba dva dečka uključeni u predmet, napravim nekakvo natjecanje i  odredim nagradu za pobjednika.  Za puno toga možeš napraviti igru memory.  Igre puno pomažu da djeca zadrže informaciju.  Zahtjevaju malo više vremena u pripremi ali mislim da je to ta „dodatna milja“ koju trebamo ići kako bismo biti unčikoviti.
Ako moji dečki točno odrade jedan cijeli nastavni listić ili stranicu u radnoj bilježnici naljepim im najljepnicu na tu stranicu. Ako nešto drugo iznimno dobro rade imam posebne certifikate koje sam kupila dok sam bila u SAD-u (ali tako nešto se isto da napraviti na komputeru).  Ispunim certifikat i za to dijete napravim „dodjelu“ certifikata (ali to mora zbilja biti nešto iznimno ili takva vrsta pohvala postanu uobičajno i više ih ne motiviraju).

Evo, to su neke ideje kojem možemo motivirati našu djecu i učiniti školu zanimljivim i zabavnim.  Nadam se da vam pomognu kao što su pomogle meni. 

Primjedbe

Objavi komentar