Da li cu moci sve to stici?

Prvo, cu se ispricati sto nemam hrvatska slova ali je ekran na moj laptop riknuo i moram koristiti laptop od djece na kojem jos nismo sredili hrvatska slova...  Eto, idemo dalje :)

Ako se pitas, hjoj, ne znam da li cu moci sve stici... odgovor je DA, mozes!  Kako znam?  Lijepo, sve je u tome kako organiziras svoje vrijeme.  Ispricat cu vam svoje iskustvo.

Prvi tjedan skole je super krenuo i sve sam stigla. Kuca mi je bila cista, djeca su bila sretna, rucak sam stigla kuhati... ali u cetvrtak kad je moj muz pitao:  Bonnie, gdje su mi kosulje dugih rukava?  Skuzila sam da, zapravo, ne stizem sve... nisam ni prala niti peglala ves skoro cijeli tjedan!  Oooops!  Kako sam zaboravila te stvari napraviti?  Nisam ih stavila u raspored i toliko sam bila zaokupljena s planiranjem, ciscenjem i kuhanjem da sam jednostavno zaboravila.  Pocela sam iznutra panicariti...  Tako sam zauzeta, kako cu jos i te stvari stici?  Umorna sam, jednostavno ne mogu sve!!!! Zaustavila sam paniku i sebi rekla, to moras stici, nema drugo, nadi si vremena...  i tako sam pocela razmisljati o svom danu, svom rasporedu i lijepo nasla vremena (tocno sam si pocrtala od kad, do kad cu te stvari raditi) za pranja vesa, slaganje vesa i peglanje. 

Drugi tjedan, bila sam umorna ali sam bila odusevljena jer stignem bas SVE.  Ves i peglanje su bili ponovo pod kontrolom ali smo dosali do cetvrtak (opet-haha) kad sam skuzila:  Ajme, nismo uopce ovaj tjedan okupali djecu!  Katastrofa!  Hmmm, sad moram naci vremena za to navecer a kako?  Perem i slazem ves, peglam i kuham veceru i rucak za sutra dan od 4 do 6:30, djeca jedu, operem sude pa ona idu spavati...  Moraju rano leci jer se rano dizu... i onda pomislim: pa ne moram peglati svaki dan.  Dovoljno mi je peglati pola sata svaki drugi dan i svaki drugi dan u to vrijeme mogu okupati djecu...  rijesen slucaj!

Vidite, samo trebate sjesti, stavite vase duznosti na papir i koliko vam realno treba vremena obaviti svaku duznost.  Onda poslozite si raspored po tome.  Kad je najbolje vrijeme da obavljate koju duznost.  Negdje sam citala da je najbolje PRVO obaviti stvari koje ne volite- to maknite odmah.  Onda radite ono za sto zahtjeva najvise energiju (ciscenje, ribanje, itd). tako da te stvari obavaljate dok jos uvijek imate snagu.

Imate na internetu PUNO dobrih ideja za organiziranje vremena (time management).  Meni je osobno jako puno pomogla knjiga na engleskom:  Shopping For Time. Odlicna je knjiga, mala je i vrlo lako za citati.

Ugl. zelim vas ohrabriti.  Nitko od nas nije savrsen.  Ako krenite u SKK i skuzite, joj!!!  uopce ne stignem sve kako bih trebala- ovo ili ono pada sa strane.  Nemojte se obezhrabriti.  Pogledajte svoj raspored (mozda nije dobar ni realan) organiziraj se ponovo i probajte opet, i opet, i opet dok se svari ne sloze kako treba.  Mozda cete morati 10 puta posloziti raspored dok vam ne sjedne kako treba...  sve ok.  Doci ce to sve na svoje.


Primjedbe

Objavi komentar