Priroda i društvo? Aaaaam, ne hvala!

Prije 3 tjedna su mi bili neki prijatelji iz Dallasa, TX.  Donjeli su mi neke vrlo koristne knjige u vezi školovanja kod kuće.  Jedna od tih knjiga zove se "The Well- Trained Mind" od Jessie Wise i njezine kćeri Susan Wise Bauer. 
 Jessie Wise je bila učiteljica koja je 1973. g počela svoju djecu školovati kod kuće u Americi.  Govori o tome kako je krenula u tome ne zbog vjerskih razloga već zato što su njezina djeca bila prepametna za školski sistem! Nisu se uklapala jer ih je naučila slova, čitanje i laganu matematiku "prerano" (s 4 ili 5 godina). Ugl. odlična je knjiga i toplo ju preporučujem svima (školovali kod kući ili ne) jer ima jako dobre savjete i za mame čije djeca idu u školu. Ako netko od vas ima volju prevesti knjigu na hrvatski...  samo naprijed! :D  haha

Rekla sam sve to jer sam pročitala jednu stvar iz te knjige s kojom se u POTPUNOSTI slažem (samo da znate, knjiga je dosta velika (652 str.) i nisam ju još dovršila) i to jest da je predmet "Priroda i društvo" gubljenje vremena! Osobno vidim koliko sam vremena u ovih 4 mjeseca potrošila na bezveznim stvarima (npr. čuvanje okoliša, što ljudi rade u primorskom zavičaju, kako čuvati svoje zdravlje, kako se ponašati u prometu...).  Mislim, nisu te stvari samo po sebi gubljenje vremena.  Djeca to sve trebaju naučiti, ali mogli bi (i trebali bi) te stvari naučiti uz roditelja na samom mjestu određenih događaja, a ne u školskom klupu.  Moja su djeca već znali kako se ponašati u prometu kad su stigli u školu...  bezveze mi je raditi 2 stranici u radnoj bilježnici o tome i izgubiti 3-4 školskih sati na toj temi. 



Priroda i društvo je malo svega...  ponašanje, znanost, biologija i povijest...
To zapravo predaju dijeci u mjesto povijesti i znanstvenih predmeta od 1. do 4. razreda.  Osobno se slažem s ovom knjigom.  Umjesto Prirode i društvo zašto ne bismo uveli povijest i znanost natrag u program?
Susan Wise Bauer i Jessie Wise ohrabruju roditelji da uče djecu ovako:

1. razred:  Povijest: 5000. B.C.- 400.A.D., biologija 
2. razred:  Srednji vijek i ranu renasancu:  400.- 1600. A.D., znanost Zemlje i astronomija
3. razred:  Povijest: 1600.-1850. A.D.,  kemija
4. razred:  Povijest: 1850- sadašnjost, fiziku i informatiku

Jako mi je zanimljivi pristup školovanja, jer kažu da prve 4 godine su samo skupljenje informacija, sljedeće 4 širenje tih informacije i učenje kako ih upotrijebiti i onda sljedeče 4, kreativno izražavanje. 

Sviđe mi se ovakav pristup.  Mislim da stvarno ima smisla.  Mislim da stvarno ima pametnijih stvari za učiti u razredu nego koliko je bitno prati ruke i zube i bacati smeću u koš! haha.  Zato srdačno kažem: "Doviđenja, Priroda i društvo!" i dajem toplu dobrodošljicu Povijesti i Znanosti!


Primjedbe